چطور از کیسه خواب به درستی استفاده کنیم؟

اگر شما هم به سفرهای طبیعت‌گردی و کمپینگ در دل طبیعت علاقه دارید، حتما به کیسه خواب نیاز پیدا خواهید کرد. بعد از انتخاب نوع کیسه خواب مناسب، نوبت به استفاده از کیسه خواب می‌رسد. در این مطلب، نکاتی در مورد نحوه استفاده از کیسه خواب بخوانید.  

قبل از استفاده از کیسه خواب بدانید

قبل از اینکه داخل کیسه خواب بروید باید نکاتی را رعایت کنید. در این صورت، می‌توانید از خواب در کیسه خواب خود لذت ببرید. این نکات به شرح زیر است:

“کیسه خواب” گرما تولید نمی‌کند؛ بلکه فقط گرما را حفظ می‌کند. پس:

  • به اندازه کافی بخورید: بدن شما برای کوه‌نوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و غیره، به میزان بالایی انرژی نیاز دارد. اگر سوخت کافی به بدن‌تان نرسد، بدن شما قادر به تولید گرمای کافی نخواهد بود.
  • به اندازه کافی بنوشید: مطمئن شوید که به اندازه کافی در طول روز، مایعات می‌نوشید. یک بدن dehydrate شده (بی‌آب شده) نمی‌تونه گرما تولید کنه. قبل از اینکه به داخل کیسه خواب بروید، با یک لیوان چای یا شکلات داغ، درجه حرارت بدن‌تان رو بالا ببرید.
  • از خوردن الکل خودداری کنید: در هوای سرد از خوردن الکل اجتناب کنید! شاید احساس کنید الکل بدن شما را گرم می‌کند اما لازم است بدانید الکل دمای بدن شما را بسیار سریع پایین می‌آورد.
  • لباس‌های‌تان را خشک نگه دارید:  لباس‌ها به اندازه کیسه خواب، به ویژه کیسه خواب پر،  هنگام خیس شدن خاصیت عایق بودن‌شان را از دست می‌دهند. هرگز با لباس‌های مرطوب (حتی اگر این رطوبت در اثر عرق کردن بدن‌تان باشد)  وارد کیسه خواب نشوید. اگر لباس‌های اضافه‌تان را در یک کیسه “ضد آب” نگه‌داری کنید، می‌توانید مطمئن باشید که لباس‌هایتان خشک باقی خواهند ماند.

*علاوه بر این نکات برای حفظ گرما بدن‌تان می‌توانید از مطلب «۸ راهکار برای سرمایی‌ها» کمک بگیرید.